De reis naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline Hamelink - WaarBenJij.nu De reis naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Caroline Hamelink - WaarBenJij.nu

De reis naar Bangkok

Door: Caroline

Blijf op de hoogte en volg Caroline

08 Februari 2017 | Thailand, Bangkok

START
07 februari 2017. Vandaag is het zover! Het begin van mijn reis door Azië. The journey of a life time! Samen met Sjaak (Charmaine), mijn huisgenootje reis ik 9 weken door Thailand, Myanmar, Laos en Vietnam. Jut en jul op avontuur kun je wel zeggen. Na deze 9 weken ga ik nog 5 weken solo op pad door Azië en ik heb dan ook totaal geen plan gemaakt. Life comes as it should zullen we maar zeggen.

AFSCHEID NEMEN (-bestaat niet)
Na een hobbelige voorbereiding, waarin mijn IPad een dag voor vertrek overleden bleek te zijn en mijn cijferslot geblokkeerd was, konden we vertrekken. Papa en mama brachten me naar Schiphol met de auto en Sjaak werd gebracht door haar zusje solange. Halverwege de vertrekhal bleek dat ik mijn flightbag in de auto had laten liggen, oeps dat begon al top. Als m'n hoofd niet vast zat....
Bij de incheckbalie zat als verrassing Do op mij te wachten en watje als ik ben, kwam er spontaan water uit m'n ogen. Heel vreemd.
Na het inchecken van onze bagage kregen we een super schattige goodiebag van m'n lieve ouders en dronken we een biertje. Afscheid namen we maar snel van elkaar voordat er weer spontaan water uit de oogjes zou komen.

BOARDEN
Om 17:00 betreden we het vliegtuig. Stiekem toch onwijs luxe om met KLM rechtstreeks te vliegen. Naast ons zit een ouder echtpaar uit Noorwegen die wel in zijn voor een praatje. En zo blijkt ook een drankje. Sjaak en ik bestelden rode wijn, zij gin tonic. Bij het eten bestelden wij nogmaals rode wijn en toen ging het bieden los. Ook de Noorse buren bestelden wijn. En 10 minuten later nog meer wijn. Ze keken ons nog uitdagend aan voor de volgende ronde, maar wij moesten ons helaas gewonnen geven. Al was onze stewardess het daar nog niet helemaal mee eens. Zo heerlijk op z'n Amsterdams of er nog meer wijn moest komen, of een parachuutje het vliegtuig uit?
Laat ik dan een tipje van de sluier oplichten, we zijn niet met de parachute gegaan.

Sjaak en ik kozen beiden voor hetzelfde avondeten, namelijk gehaktballetjes met boerenkool, onder het mom van, dat krijgen we sowieso niet in Azië.

Ondertussen een paar rijen verder was er heel wat aan de hand. Een van de passagiers had een paar biertjes op en was :"kei lam" zo. Ja kei lam dus vertelde ons nieuwe Belgische kortpittige vriendin. Terwijl ik op het toilet wachtte begon ze hard te huilen en stortte zich in mijn armen. (Tja nurse he?) haar medepassagier had koffie gemorst op haar zetel (ik vind het een stoel want een zetel is voor de koning) enfin op de zitting. En de beste man had ook nog 2 flesjes fijn op en zat haar te porren. Tja erg rot zo allemaal, dus gedurende de vlucht hebben we onze eerste kpk vriendin gemaakt die af en toe even wegvlucht van haar reisgenoot.

AANKOMST
10:00 lokale tijd landden we op Bangkok airport. Tot onze verbazing is de WiFi toegang zeer beperkt, om niet te zeggen karig. Na lang wachten waren daar eindelijk onze backpacks. Ik was er al van overtuigd dat iemand mijn "herkennings-strikje" had gestolen en sjaak dacht dat haar backpack überhaupt niet meer kwam. Er stond immers al 10 minuten 'last bags' op het bord. We ontmoeten een jongen, David terwijl we geld wilden halen en een taxi wilden regelen. We moesten dezelfde kant op dus besloten we een taxi te delen. Hij had de prijs gevraagd van een taxi naar khao san Road, dit zou voor een persoon 1400 bath kosten (omgerekend ongeveer €38). Dit leek ons pure afzetterij en bedachten in te zetten op 800 bath met zijn 3en. We liepen naar binnen en zagen een bordje met khao san road minivan, we vroegen hoe duur een ticket was, dit bleek 100 bath(!) te zijn dus ongeveer €2,50 per persoon.. we kochten de tickets en het busje bleek nog te rijden ook! Winnen!

  • 08 Februari 2017 - 07:50

    Ada Hamelink:

    Toppers!!

  • 08 Februari 2017 - 10:21

    Sonja:

    Wat een avonturen al zo snel. Many more to come!!

  • 08 Februari 2017 - 12:13

    Barbara Hamelink :

    Leuk verslag.....jullie zijn al lekker van start gegaan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Sjaak en ik vertrekken naar Bangkok! De eerste 9 weken reizen we samen, Jut en Jul op avontuur! Daarna ga ik 5 weken alleen op pad, zonder enig plan. Hier kun je alle avonturen en escapades lezen!

Actief sinds 06 Feb. 2017
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 7627

Voorgaande reizen:

07 Februari 2017 - 15 Mei 2017

Journey of a lifetime

Landen bezocht: